Susah Jadi Newbie..Part 2

Sambung baliklah apa yang saya cerita semalam yer..Cara2 buat duit online untuk newbie..Yang part 1 saya dah cerita tentang forex dan google adsense.

THIRDLY, JOIN AFFILIATE. Saya rasa yang ini mungkin mudah untuk newbie..tapi nak kata mudah sangat pun tak jugak..yang seronoknya jadi affiliate ini, kita tak perlu keluarkan sebarang modal langsung. tapi nak tarik pelanggan itu memang susah sikit. Saya dah cuba benda ni, tapi tak berjaya jugak.Teruk betul saya ini yer..Orang lain boleh berjaya buat ini..Saya yang xberjaya lagi.Apa pasal saya ini? Geram dengan diri sendiri pun ada..Tapi takpe..newbie lagi..Banyak lagi benda kena belajar..BERUSAHA ! CAIYOK ! BAHSYA !

FORTH, JOIN PROGRAM YANG KENA CARI DOWNLINE, JADI RESELLER, MINTA DERMA DAN APA LAGI NAMA YANG DIGUNAKAN.Saya pun tak tau istilah apa yang sesuai untuk program2 ini. Program ini saya rasa dah terlalu berlambak sangat kat Malaysia ini. Saya rasa bak termuntah jugak tengok lambakan program macam ini. Mula2 tu, rasa excited jugak nak join ni..konon2 nya boleh dapat sampai puluhan ribu dengan modal RM10,20 and banyak lagilah. Akhirnya saya pun give up. Dah xlarat rasanya.Duit saya dah habis sampai RM300++ tapi xda hasil lagi..Erm,habislah saya kena marah dengan ayah saya..huhu..

Apa lagi program jana pendapatan dalam internet yang ada yerk? kalau siapa2 ada info nak tambah,silalah yer..SAYA BUDAK BARU BELAJAR..KALAU SALAH TOLONG TUNJUKKAN !

1 Komen »

  1. wan (lone_ranger) Said:

    first of all, tahniah kerana cuba juga mencari peluang jana wang di internet walaupun menghadapi problem. Newbie cam kita ni kena banyak belajar dan jangan putus asa. Ada teknik sebenarnya nak berjaya dalam adsense melalui pay per click dengan adanya blog seperti awak ini. Terus terang susah dan perlukan network( rangkaian) untuk membantu naikkan traffic blog macam ini. First nak tarik readers ke blog kita untuk dapat traffic tinggi. Then nak manipulate kaedah2 untuk readers klik iklan google di blog kita. Tapi bila blog kita menarik, automatik readers suka layari blog kita dan mencari maklumat2 seperti link2 iklan google. Banyak pakej rahsia adsense versi Melayu ( yang ni kena bayar) dan e-book percuma. Memerlukan kegigihan dan kesungguhan la. Kadang2 nampak senang kalau kita jumpa kaedah dan pemahaman yang betul. Banyak sifu2 di Malaysia ni. Boleh cari dalam direktori. Tapi selalunya berbayar la. Sekarang ni susah kalau takde knowledge langsung and nak dapat income dalam waktu singkat. Kena banyak wat eksperimen dan kalu tak menjadi (rating traffic tak meningkat) cuba plak kaedah lain. Saya pun masih dalam peringkat pembelajaran. Sama2 berkongsilah yer.


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Tinggalkan Jawapan

