Mangsa Escalator

Mangsa Escalator
Inilah adik comel den yang telah menjadi mangsa escalator..Sian gila..Maaf yer usof..

Adeh, hari ni ada peristiwa yang menyedihkan berlaku.Adik saya yang paling bongsu jatuh kat escalator. Baru umur 1 tahun lebih. Budak tu dahlah xtau apa.Kesian gila kat dia. Habis koyak tangan dia. Berlumuran darah baju dia. Nasib baik la saya nampak dia dari jauh nak menuju ke escalator tu.Kalau x, mesti habis tangan dia. Siku dia pun hampir koyak tadi. Mula2 tu dia ada ngan abang dia yang umur 8 tahun tu..Tapi abang dia tu leka main mesin apa ntah. Maklumlah, budak darjah dua.Dahlah buas semacam.Dia xperasan adik dia pergi kat escalator tu. Escalator tu pula turun ke bawah. Memang kena makan la tangan dia dengan escalator tu. Sedih gila tengok dia yang asyik menangis jer dari petang tadi. Nasib baik masa sebelum maghrib tadi ayah den bawa dia pergi jogging. Happy la sikit dia.Tapi rasa bersalah juga tengok adik yang jadi mangsa kelalaian kitorang.Bercucuran juga air mata den ngan mak den tengok baby tu menangis dengan tangan yang koyak dan baju berlumuran darah yang xhenti2..Abang dia yang 8 tahun tu pun rasa bersalah. Asyik tunduk jer dalam perjalanan balik. Nasib baik xkena bantai yang ayah den yang garang tu..Harap xberulang lagi hal ni. Ingat yer orang2 dewasa, perhatikan adik2 atau anak2 anda yang masih kecil. Jangan bagi diorang berjalan seorang diri lebih2 lagi bila dekat dengan tempat yang berbahaya..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: