Petua Wajah

miss world huhu, cun betul miss world ni..Yang paling den geram..awatlah dia kawin ngan junior bachan yang berjambang tu..adeh….

MENGHILANGKAN PARUT

Tumbuk kulit kayu manis sehingga lumat. Sebenarnya, kalau korang malas macam saya ni, korang beli jer serbuk kayu manis yang dah siap,hehe..Campurkan serbuk ini dengan sedikit air. Bancuhkan bersama dengan bedak sejuk. Setelah sebati, sapu rata pada bahagian berparut. Lakukan sekerap yang mungkin. Lama kelamaan, parut akan beransur hilang. Juga sesuai untuk menghilangkan bintik2 hitam pada wajah. Tapi korang kena tahanlah sikit. Memang pedih gila bila korang letak kat muka..korang mungkin juga memerlukan kipas untuk kipas muka korang supaya panas dan pedihnya tu boleh cepat hilang..insyaallah, boleh hilang parut tu..

MERAWAT KULIT BERKEDUT

Parutkan sebatang lobak merah yang telah dibersihkan, lalu dicampurkan bersama sesudu tepung jagung dan sebiji kuning telur. Sebatikan bancuhan itu lalu oleskan kepada kulit sekali sehari. Ala2 macam masker muka la..Amalkan sehingga berkesan

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: