Online Banking Untuk Newbie

Maaflah dah berapa hari xdapat post sesuatu yang baru dalam blog ni..Hari ni seperti yang dijanjikan, saya nak cerita sikit pengalaman selama lebih sebulan saya cuba cari duit secara online ni..tapi panduan ni hanya untuk budak2 hingusan macam saya jer tau..Expertise xpayahla baca yer..Malu saya nanti..

LANGKAH 1:
Kalau korang memang serius nak menjana pendapatan secara online, saya sarankan anda semua buka akaun bank dulu..Bunyi macam agak bodohkan? Saya tahu semua orang ada akaun bank..tapi berapa orang yang tahu menggunakan services online banking diorang? Saya cadangkan anda buka akaun maybank atau cimb sebab ramai yang menggunakan services bank ni..xkiralah samada anda yang menjadi si penerima atau si pemberi wang tersebut..Tapi yang rumitnya, anda perlu depositkan RM250 untuk permulaan membuka akaun..Tapi, duit tu boleh keluarkan serta-merta selepas akaun anda sudah diaktifkan..Pastikan anda aktifkan juga online banking services anda dengan serta merta..Caranya, korang hanya perlu ke ATM bank tersebut dan pilih menu lain-lain..Akan terpampang menu online banking atau sewaktu dengannya..dan aktifkan..Anda perlu masukkan paswod..Jangan lupa anda juga perlu memasukkan no. hp anda kerana sebarang urusan secara online, anda akan diberikan TAC..TAC tu ala2 pasword kalau nak meneruskan urusniaga secara online dan ianya akan dihantar ke hp anda pada masa urusniaga tersebut hendak dijadikan sahaja..ini bagi menggelakkan akaun anda dicerobohi..Mudah saja kan? Kalau anda tak tahu, mintalah bantuan pada kakitangan yang bertugas..Oklaa..saya dah ngantuk..xboleh nak berfikir lagi..Nanti saya sambung lagi ok..

Tinggalkan Jawapan

